Wednesday, November 30, 2011

Perkauman

Asal aku baca Malaysiakini
Teruk sngt berita skrg
Perkauman tahap gaban punya
Yang peliknya
Mmg pelik dari dulu smpai bila2 la kot
Parti berasaskan kaum suruh menghentikan perkauman
Pelik kn bunyi,mcm xsekolah pn ada

Mcm mane benda nk berhenti klu still ada asasnya
Mksd aku bende akn sentiasa timbul apabila ada yg memperjuangkannya
Aku xsalahkan bangsa lain
Ada yg ok,ade yg x jugak
Mungkin mereka terasa trhimpit,terinaya
Cuba kalau kita jadi muslim,ketepikan bangsa
InshaAllah org lain akan fhm n suka
Sbb no more racism

Aku post ni bukan nk side mana2 parti politik
Tp aku benci perkauman
Kat sini aku seronok klu g solat jumaat
Macam2 org ada,mcm2 bangsa ada,rasa harmoni
Malaysia? melayu melayu melayu
Yang lain mana?mmg ada la sikit,indian muslim la tp yg lain?
Aku harap perkauman kt m'sia berkurang
Apa2 pn,respect others
Smile always :-)

No comments: