Saturday, January 2, 2010

2009-INTI

Tahun 2009 penuh dengan dugaan
Namun aku bersyukur
Kerna telah banyak aku sedar

Januari:
Aku menghadapi krisis,
mereka2 yang rapat pergi dari aku
aku tersentak
sebelum 2,polisi aku 'kawan sikit tapi rapat'
Namun ternyata polisi 2 makan diri aku sendiri
Hanya seorang yang kekal ketika itu
Dari beberapa org 2,hanya tinggal Megat je yg rapat

Februari-April:
Hidup diteruskan
Aku yang periang di sem 1 berubah sepenuhnya
Aku xtegur bnyk org klu lalu kt mane2 terutama perempuan
jalan pun tgk bawah
xtau la klu dorang terasa ke x
tp itulah,aku xnk jadi mcm dulu
Tegur bila perlu sahaja
Ada jugak la kadang2 tegur saje2,yg sama kelas je la


May-ogos:
Kem BTN
Seronok la
Hidup aku dh mula ada tanda2 happy
tp perangai still xtegur2
kali ni tegur saje2 pn xde
mmg aku dh berubah giler2
Aku ubah polisi
Kawan ngn sume org,xde rapat2
tp still rapat ngn megat
n aku rapat ngn Hasan

September-Oktober:
Jalan pendamaian
Aku-harith-faiz-jason
Bulan Ramadhan,bulan rahmat
Aku dh jadi amir yang baru
Dengan perangai yang aku rase lebih baik dr sem 1
Aku xde gaduh ngn sesape
Alhamdulillah
Bulan ramadhan ni jugak,aku bertemu Mastura
Pertemuan yang xdiduga
tp takdir inilah yang kunantikan
Aku bersyukur pada-Nya

November-Disember:
Hidup aku penuh dengan keceriaan
Aku telah lahir semula
Perangai yang berbeza
Alhamdulillah
Hidup xsunyi,ada insan tersayang,Mastura :-)
Hatiku lebih tenang bila ada dia disisiku


2009 melabuhkan tirai
7 bulan aku menyimpan kata2
kepada yang rapat kuluahkan
akhirnya aku jadi sekarang
jadi seperti yang ku mmg inginkan
Alhamdulillah
Mungkin itu hikmahnya
Namun harapanku,2010 menjadi tahun yang berjaya buatku
Aku harap aku dn rakan2 dapat fly ke US,insyaAllah
kepada pelajar SAM batch aku n junior pn,moga2 kalian berjaya juga :-)




***
Catatan hari ini-aku sudah berada di inti :-)

No comments: