Thursday, December 12, 2013

Minggu yang terbaik-penang,kajang

Minggu ni mmg menarik
Bermula dari ahad
Aku,Faiz,Harith n Izzat berjalan ke Pulau Pinang
Kitorang bergerak pagi
Banyak gak berhenti tengah jalan
Makan tgh hari kt bandar Georgetown
Makan ala2 north indian,pure punya
Ada tetamu istimewa,Moja
Sampai bilik dalam 4 lebih
Petang tu kitorang rushing gak ke hutan simpan,sbb nak kejar sunset kt salah 1 pantainya.
Sampai kat hutan simpan dalam 6
Perjalanan dijangka sejam
So,kitorang agak laju hiking
Penat mmg penat tp berbaloi sebab dapat tgk sunset first time mcm dalam kartun
Pastu dapat masalah baru,kitorang dh pening mcm mana nk balik sebab jalan hutan gelap dan bahaya
Kitorang cuba jerit2 kat bot
Nasib baik kat situ ada sorang pengawal
Kitorang mintak tolong panggil bot,bayar la sikit
Nasib baik ada,bayar sikit la
Malam tu kitorang makan biasa2 je

Hari Isnin lak
Pagi g 1 temple ni,yg terbesar kat Asia tenggara
Pastu g bukit bendera
Tengahhari makan kat nasi kandar terbaik
Petang jalan2 Georgetown,best
Malam tu mkn biasa2 je,rehat

Selasa pagi kitorang jalan2 pantai
Ingat nak main benda best tapi xde sebab hujan renyai
Ada 3 ekor anjing kt pantai tu
Kitorang cool je
Tp tetiba kene kejar anjing haha
Berserabut semua lari
Balik tgh hari,terus ke the mines sbb nak pergi big bad wolf
Malangnya buku2 nya xbest
So tido rumah Harith sebab esoknya nk daki Broga,nak tgk sunrise

Alhamdulilah rabu berjaya gak tgk sunrise
Subuh kat ladang kelapa sawit
Ramai sangat orang kat atas tu
Tgh hari gerak ke KLCC
Kitorang g beli buku
Aku beli 3 islamic book n 1 novel
Okay la,4 hari bersama dorang
Banyak info berkenaan islam aku dpt
Fikiran dorang best,bkn 'norm' malay punya perbahasan
Dorang lebih open,srnk dngr
Rasanya bnyk sngt kitorang berbincang,mcm usrah la pulak haha

Khamis malam td aku g ke Wangsa Maju
Malaysian muslim reverted punya tempat
Ada briefing tok nationwide street da'wah 21/12
Yang ada td,Faiz,Izzat n harith
Izzat balik awal sikit
Yang lain kitorang mkn satay jap sblm balik
Sampai rumah kul 1 :-)


***
Secara kesimpulannya
Minggu ni sangat bermakna
Sebab aku rasa sngat happy
N jiwa aku kembali smngat
Aku harap aku dan diorang akan sentiasa mendalami ilmu islam terutama yang berkaitan penyusian diri-sufi
Diorang banyak share info dan source yg terbaik
Lepas ni boleh join aktiviti diorang terutama aktiviti faiz,sebelum aku berangkat
Harap persahabatan ini berkekalan
Ameen


No comments: