Sunday, June 12, 2011

Lawat Azmeer

Tgh hari td aku ikut abg lee g kwsn Pudu
Ikut dia ambil kad kawen selebihnya
Sampai rumah dlm pukul 2
Sampai2 je ada abg sepul n kak yong
Lama dh xjumpe diorang sbb diorng bercuti ke Sabah

Kul 3 khairi call
Kata Azmeer sakit
Terkejut gak aku
Innalillahwainnalillahirajiun

Dia kena kemalangan
Dia dh blik rumah
So,kitorang g rumah dia
Yng g,aku,Khairi,Bazli,Kamal n Fahmi
Macam2 tanya
Dia kemalangan basikal pixie(xtau ejaan)
Basikal ni kn xde brek
Aku pn xtau mcm mane berfungsi tp basikal ni tgh fames kt m'sia
Dia beli pn Rm700+

Cerita begini
Setelah setengah jam basikal di rumah,baru beli
Dia terlampau excited
Dan terus g tmpat berbukit
Bende ni kn xde brek
N lg 1,basikal ni akan makin laju klu turun bukit
So,disbbkn baru beli,dia xreti sngt slowkn
So,last skali dia terjatuh n ade kete langgar kepala dia
Org tu lari
Ada org lain bwk dia kerumah
Pastu g hospital
Otak dia sakit sbb ada darah beku
Skrg dia dh kat rumah
Tp darah beku still ada
Xbedah pn,harap darah tu mengecut
Long term effect wallahualam

Lg 1 kejutan
Smpai2 kt rumah dia
Ada org bukak kn pintu
Org tu nmpk layu n muram
Kurus sngt dn org itu prmpuan
Setelah aku tgk ngn teliti,itu adlh mak nya
Aku sngt terkejut
Aku kenal maknya dah lama
Dulu ada gak la bape kali tido ngn kwn2 lain kt rumah Azmeer
Dulu maknya nmpk sihat
Setelh 1 thun xjumpe trus jadi lain
Maknya ada penyakit lebihan Thyroid (ejaan xtau) tp ni yg bg hormon,klu korang ingt la biologi form 5
Tp tu r,semuanya takdir Allah
Hari ni kita mungkin sihat tp esok lusa wallahualam
So,tgh sihat ni lah kita kena bersyukur sntiasa
Ingat Allah sntiasa,jgn hanya di waktu susah saja

Xde manusia yg smpurna
So,ayuhlah kita mengingati n doa kepada Allah selalu :-)

Published with Blogger-droid v1.7.1

4 comments:

nmasturas. said...

Innalillahwainnalillahirajiun..

hmm.tulah.ingat 5 perkara sebelum 5 perkara..

erm.azmeer ni sape ye?

Amir said...

Azmeer tu kawan abg time sklh mngh
Dia ada add ummi rasanya
Dia pakai nama lain
Klu abg tunjuk msti syg mcm pernh tgk sbb dia ada gk brgmbr ngn abg :-)

nmasturas. said...

oh.i c. hmm.okie :)
nite2.

Amir said...

Nite2 :-)