Friday, July 8, 2011

Khutbah

Aku cukup angin dgn khutbah hari ni
Klu bende yg wajib cam khutbah dh masuk politik,mmg tukar je la kerajaan tu...
Klu khutbah tu xwajib,dh lame aku chow
Xsuka la,aku nk dgr yg neutral
Tp cam ni lak
Diorang mrh org lain campurkn politik,tp diorang boleh,kt masjid n time khutbah lak tu
Kenapa ada double standard klu btul2 tulus
Klu sape yg bace post ni xsetuju,xpe la,setiap org ade hak untuk brckp apa :-)

Apa2 pn,Amerika lebih best dr M'sia
Dari perspektif Islam la
Khutbah pn neutral,best dgr,lebih kepada penyatuan
Published with Blogger-droid v1.7.2

6 comments:

Anonymous said...

aku stuju..khutbah msia xde pengisian sgt, psl tu org mls nk dgr..tp dkt inti best r kn haha

makin lama msia makin sampah r, naik angin aku tgk

Amir said...

Haha tu la,negara ni kuat perkauman la,agama kurang...yg lawaknya,parti perkauman suh jgn bersikap perkauman,mmg sampai bila2 xabes lol

Polis pn dsyat skrg,cite dasyat2 je kt tv3,lawak pn ade...plng obvious yg dia kata parti sosialis ade kaitan ngn komunis,padahal sistem ekonomi sosialis xsama ngn komunis,mmg opposite la...sosialis more to islam...apa r polis ni tp still ramai yg percaya...xley buat apa dowh,media hentam dsyat giler,khutbah pn dh pakai lol

Anonymous said...

tu r psl, aku rse zaman skg ni, parti berasaskan perkauman dh x relevan..ntah ape yg dorg perjuangkan aku pun xtau..gi kampung2, kawasan luar bandar, org miskin makin miskin, org kaya makin kaya..kalau ikut agama kn ke bgus, semua hidup aman damai, xkira bangsa mcm zaman Rasulullah S.A.W..ekonomi maju, negara pun aman

polis msia mmg sampah skg ni..jenayah berleluasa, rakyat rse x selamat nk kluar rumah pun..tp polis skg ni xtau prioriti dorg, utk lindungi rakyat..kebebasan bersuara rakyat pulak yg disekat, pd hal mmg termaktub dlm perlembagaan..sebelum polis nk tuduh bkn2, ada kena mengena dgn komunis, patut dorg cermin diri dorg..

satu lg aku xfhm dgn kerajaan msia ni, bile ada protes besar-besaran dkt egypt dgn tunisia, rilek je support..tp bila ada protes dkt negara sendiri, terbalik pulak..haih ape la nk jd ni, semoga Allah tunjukkan jalan yang benar kpd rakyat msia

Amir said...

Haha dulu mmg support tp smlm time khutbah,imam kutuk apa yg berlaku kt asia barat....lantang giler imam smlm...mslhnya,diorng klu ade malh suruh ikut perlembagaan tp time org len nk ikut.perlembagaan,deme pusing2 ayat....najib pn satu,hari tu suh deme gi jumpa agung,kata kena ikut perintah agung...pastu,bile dh agung suh buat kt stadium,polis lak buat hal,hishamudin kate xley bg permit...diorng suh ikut raja,taat pada raja tp ni lawan ckp raja....raja mcm boneka lak aku tgk...aku xfhm r,ade je strategi dorang ni tok pengaruhi rakyat yg dorg ni bbtul sentiasa,mcm diktator

Anonymous said...

skg benda dh jd, nmpk muke sebenar najib..aku rse pilihanraya lps ni kalah r dorg, xlayak digelar pemimpin..

Amir said...

Xtau gak dowh,masih ramai yg suka kan kemewahan...golongn atasan mane kisah semua nj,janji duit ada,negara maju walaupun dgn cara ditaktor n ketidakadilan...lgpn ramai terpengaruh bkn slh dorang,media umni bnyk sngt,klu org yg bace dua2 side baru ok tp xramai pn haha