Sunday, May 23, 2010

Indiana University

Hari ni aku nk introduce university yang aku nk gi
Namanya Indiana University Bloomington (IUB)
Tempatnya kat Bloomington,Indiana
Bandar kecik je,bandar besar terdekat kt Indianapolis
Yang aku tau setakat ni dari Inti hanya aku seorang haha
Xpela,aku dh contact orang2 kat sane
Kawan dri Inti yang dekat Mat petai je la,dia g Purdue university (2 jam dari bloomington)


Mengenai university ni,
IUB ni dari dulu memang ramai rakyat m'sia gi (ade la dlm 60++)
Dari Inti je xde haha
Sbb 2 dia ada persatuan rakyat m'sia sendiri (dikenali sbagai MSA)
Kat US bnyk je uni yg ade MSA tp xsemua,aku rase mybe 60++(agak2 je) uni je dari beratus or beribu uni
Kat IUB,MSA nye aktif,bnyk event dorang buat (aku tgk dr blog rasminya)

IUB uni yang ok gak dr segi ranking nya,xtau bape sbb ade beberapa website ranking,semuanya xsama,ikut masing2 nye pendapat (ade yg biase,ade yg high,mane2 xpnting,janji bljr haha)
Bloomington gak top 10 student-friendly college town kat us
Pastu,klu kt midwest,ade Big ten conference,untuk sukan
Big ten conference ni joined by big ten universities
Salah satu nye IUB :-)

Mengenai major aku,Neuroscience
Kat IUB,dia punya skop lebih besar
Department pun ok
Harap2 aku dpt study ngn baik kt sane.

Mengenai kawan
Aku tahu aku pasti sendirian masa mula2
Aku harap aku dpt bina hidup baru kt sane
Macam kt Inti dulu,aku masuk sorang2
Xkenal tp lame2 sume ok
Orang kata kalau kt study oversea,kawan2 kita dianggap macam keluarga sendiri.


***
Hari ni keje kul 5 :-)

8 comments:

Un Phat Lee said...

gud luck amir.spe buli ko sne ko sound je ak.nnt ak dtg. B)

Amir said...

haha okey,aku sebut je name kau
xtakut jugak,aku jemput kau dtg :-)

nmasturas. said...

saya pun nk datang jugak !


:P

Amir said...

haha boleh,dtg lawat sy nnti ye :-P

nmasturas. said...

hahaha.

nntikan kedatangan saya.
saya berenang ke sana *wow



:P
:P

good luck my dear,
don't worry too much,
have faith in Allah :)

Anonymous said...

saya pn (^_^)

Amir said...

mastura-haha mcm mane nk berenang ke sana,berenang sungai pun xreti :-P

Thanks syg :-)
nak mulakan hidup baru hati mesti kena kuat,tp lame2 insyaAllah ok,Amin-)



Anonymous-siapa ni?macam petai je haha tp dia ade gak kawan dr inti

xpe la,aku wish kita sama2la berjaya menempuh hidup dan tempat yg baru,amin

Anonymous said...

(^_^)